Gerai Ikan Celup Tepung Poksu dan Mok Su

Mencari tempat makan ikan celup tepung di Tanjung Lumpur, Kuantan, Pahang


Assalamualaikum

Baru-baru ni aku dan family aku berkesempatan mengunjungi warung Pok Su dan Mok Su di Tanjung Lumpur, Kuantan Pahang. Warung ni secara amnya menjual makanan bergoreng. Macam ikan celup tepung, sotong, udang, keropok-keropok, dan ade juga nasi berlauk. Tapi, last time aku datang untuk makan celup-celup tepung je la. Tak makan nasi pun.

Lokasi Warung Ikan Celup Teung  Pok Su dan Mok Su

Warung yang mudah sangat nak cari. Hanya di tepi jalan. Kalau dari kuantan menghala ke Tanjung Lumpur lepas je maniki jambatan, korang akan jumpa satu warung di tepi jadalan berdekatan dengan balai polis. Betul-betul depan balai polis. Masa aku datang keai tu alam pukul 2 petang. Masih lagi ramai orang. Korang kena hati-hati kat sini sebab yela warung tepi jalan kan? Depan tu jalan besar. MEmang kerea lalu lalang dengan laju. Kalau ade anak-anak tu bai pegang elok-elok. Takut hajat nak makan tak kesampaian pula nanti. 
Gerai+Ikan+Celup+Tepung+Poksu+dan+Mok+Su

Jenis makanan di warung Pok Su Mok Su

Macam aku cakap tadi, kebanyakan makanan kat sini adalah makanan yang bergoreng. Ada sotong, ikan, udang, ketam, kuih muih, keropok dan macam-macam lagi. Air pun ade air kelapa, air buah air panas pun ada juga.  
Gerai+Ikan+Celup+Tepung+Poksu+dan+Mok+Su

Gerai+Ikan+Celup+Tepung+Poksu+dan+Mok+Su

Gerai+Ikan+Celup+Tepung+Poksu+dan+Mok+Su

Gerai+Ikan+Celup+Tepung+Poksu+dan+Mok+Su
Tu la antara menu dan keramaian pelanggan di warung Pok Su Mok Su ni. Ramai kan? Kalau dah ramai tu, memang tak di nafikan la kesedapan die. Betul tak..? Jadi bagi orang Pahang, tak payah jauh-jauh nak ke terengganu untuk makan Ikan Celup Tepung ni. Kat Tanjung Lumpur ade yang terbaek dah.

Bagi yang baru atau berhajat nak bercuti di Kuantan, Pahang, pastikan masuk dalam list korang untuk datang ke warung ni. Wajib bawa balik bekal masa perjalanan dalam kereta. Serious tak rugi. Anda pasti berpuas hati. Ok la sampai sini perkongsian aku untuk kali ini. Lain kali aku up entri ok.

Warung Pok Su Mok Su
Tanjung Lumpur, Kuantan, Pahang
Tel : 019-9890261

-sekian-

Artikel Pilihan (Klik link di bawah)

Teh 'O' Panas Madu 3

Resepi Sambal Tempe dengan Bilis yang mudah

Char Kuey Teow JUARA di Semambu Kuantan

Steamboat Grill di Temerloh
Previous
Next Post »