Orang Kurus Makan Apa..?

Makanan+Untuk+Kuruskan+Badan


Makanan Untuk Kuruskan Badan


Assalamualaikum

Setiap orang mempunyai cara pemakanan yang tersendiri. Tapi, adakah kita tahu pemakanan yang kita ambil tu sihat ataupun tidak. Macam orang yang kurus ni ade satu kajian yang yang mengatakan trend orang makan untuk orang-orang yang kurus ni lebih kurang sama bagi setiap orang. Jom aku kongsikan jenis-jenis makanan yang selalu orang kurus makan.

5 makanan pilihan untuk orang yang kurus


Produk Tenusu

Dalam satu kajian, orang-orang yang makan produk tenusu atau susu rendah lemak2 kali sehari akan menjadikan mereka sihat dan kecenderungan mereka untuk menjadi gemuk adalah 37% lebih rendah dari mereka yang tidak mengamalkan pengambilan susu. Tahap kalsium dalam susu dan yogurt membantu mengawal metabolism lemak dan meningkatkan jumlah lemak yang di bebaskan. Sebab itu tenusu adalah antara makanan yang sering diambil oleh mereka-mereka yang kurus.

Oat

Orang yang kurus juga kerap memakan oat. yang berserat tinggi. Pengambilan oat bagi seseorang yang kurus biasanya diambil pada waktu pagi kerana ia dipercayai akan memulakan metabolism mereka dan menjaga mereka dari waktu pagi sehingga ke tengahari. Tahukan anda, orang yang tidak kurus iaitu gemuk jika mengambil oat di dalam dietnya, mereka akan cenderung untuk menguruskan badanya sebabnya oat membantu untuk menghilangkan nafsu untuk makan.

Avocado

Ternyata pengambilan avocado ketika makan tengahari akan menjadikan seserang itu berasa kenyang lebih lama dan mempunyai keinginan untuk lebih banyak selepas itu berkurang. Lemak tidak tepu di dalam avocado yang sihat membantu memelihara gula dalam darah. Pengawalan gula dalam darah yang stabil merupakan satu cara bagaimana seeorang itu untuk tidak berasa lapar. Jadi, orang yang kurus memang perlu mengambil avocado

Cili Paprika

Ahli-ahli sains dari Purdue University mendapati bahawa orang yang menambah lada merah dalam makanannya dilaporkan membuatkan seseorang itu kurang keinginan untuk makan makanan lemak, masin, dan makanan manis. Kajian-kajian lain telah menunjukkan bahawa capsaicin dalam cili lada meningkatkan metabolisme.

Teh Hijau

Daripada kopi atau soda, orang kurus selali menghirup teh hijau. Satu kajian Jepun mendapati bahawa orang-orang yang minum lima cawan teh hijau sehari, akan kehilangan lebih banyak berat badan, terutama lemak perut, berbanding mereka yang hanya minum lebih kurang satu cawan. Ini kerana kandungan catechin yang tinggi dalam teh hijau dianggap meningkatkan jumlah tenaga tubuh anda gunakan serta membantu anda kehilangan lemak badan yang berlebihan.

Sumber : Reader digest
Makanan+Untuk+Kuruskan+Badan

-sekian-

Artikel Pilihan (Klil link di bawah)



Resepi Untuk Orang Demam | Labu Air Tumis Lada Hitam

Teh 'O' Panas Madu 3


Previous
Next Post »

9 comments

Write comments
NURUL AFIQAH
AUTHOR
5 Ogos 2015 11:02 PTG delete

Baru tahu minum susu pon boleh bantu utk kekal kurus..menarik sgt info ni!.

Reply
avatar
Aisya Ahamad
AUTHOR
6 Ogos 2015 8:16 PG delete

Selalu amalkan teh hijau je. Hehe
Tq for sharing
:-)

Reply
avatar
Syah
AUTHOR
15 Ogos 2015 7:47 PTG delete

Assalamualaikum ;D

saya jual iphone,samsung,oppo,powerbank dan gadjet lain.
jemput singgah blog saya

http://nasuha-itsmyessay.blogspot.com/

dan ig saya @nurnasuha96_

whatsapp : +60196117811

Reply
avatar
Nurul Shahira
AUTHOR
21 Ogos 2015 8:31 PG delete

Tak suka susu. Ok, lepas ni sha lebih kerap minum green tea, hehe =D

Reply
avatar
kisah earty
AUTHOR
25 Ogos 2015 9:49 PTG delete

orang kurus makan hati ulam jantung.. :)

Reply
avatar
7 September 2015 10:22 PG delete

avocado best... tp mahal.. :-) tq share article ni :-)

Reply
avatar